Barcelona sommerferien 2013

juni 29th, 2013

Vi har hatt en fantastisk ferie, en av de beste vi har hatt noengang faktisk!

Det startet litt dårlig med 5,5 timers forsinkelse på flyet. Til slutt satte de inn et fly fra swift air som erstatningsfly, og folkens ALDRI fly med det selskapet!!! Det flyet var altså så gammelt, seter var ødelagte og lista er lang!!! Men før vi i det hele tatt kom oss avgårde så gikk flyalarmen og vi ble evakuerte. Vi tok det pent altså, men da vi kom ut så kjørte brannbilene i full fart så litt skeptiske ble vi. Null informasjon ble gitt, så var dette en brannøvelse så fikk de glatt stryk!!

Klokken 02 på natten kom vi frem til den lekre leiligheten vi hadde  :mrgreen: RÅlekker var den og vi kunne ikke vært mer fornøyde!

Var godt å komme seg i seng og vi sov godt alle sammen. Sengene var minst like gode som de her hjemme  ;-)

Klare for å utforske omerådet vi bodde i  :cool:

Kjempekoselig å bo litt utenfor selve bykjernen, noe som vi stort sett alltid har gjort. Det tok oss en knapp halv time å komme oss til La Rambla

Koseligere kunne det nesten ikke vært :lol:

Stranda lå rett nedenfor hotellet, herlig!!

Her cooler vi oss ned på en strandbar med litt iskald drikke. Deilig  :mrgreen:

Siden vi hadde så koselig leilighet så spiste vi frokost og lunsj inne.

Se, så koselig!! Vi hadde oppvaskmaskin, fryser, vaskemaskin og tørketrommel. Begge soverommene hadde hvert sitt bad.

På taket var det to basseng. Så jada, mor bada også…

Badenymfen Elisabeth elsker å bade  :razz:

Noen bilder er fra mobilen og andre fra speilrefleksen….derfor litt ymse kvalitet!

Her er vi på Escriba, et verdenskjent  bakeri.

Så skulle dere være i byen, så gå innom å kjøp dere en kake og en kaffe……mmm!!!

I Barcelona er det mange katedraler og vi kikker alltid innom. Vi kjøper lys inne i kapellet og tenner lys og håper ting skal gå litt mer vår vei det kommende året!!

Det er utvilsomt mye å oppleve i grombyen vår!!!

Matpauser må man ha, slik at man orker å tråkke ennå noen skritt for det blir det nemlig mye av……man går kilometervis!!

Men nå tar jeg kvelden her, har mange (!!!) flere bilder som kommer, så kikk innom igjen om dere vil se mere  :smile:

Kategorier: Hverdagene | 1 kommentar

Et lite livstegn…

juni 2nd, 2013

Denne blogginga er liksom inne i en «tørkeperiode», men av og til kommer det et innlegg. Ikke verst at noen er innom her for det :mrgreen: Sommeren har kommet til kroken, varmt og godt hver dag……men litt regn kommer det jo!! Flommen er fremdeles her og til uka ventes det at Mjøsa stiger ennå mere.

Her kan, eller kunne man kjøre bil

Nedenfor disse steinene er det egentlig en sandstrand….

Ellers går dagene veldig fort her i kroken, det er liksom masse av møter og diverse før sommerferien for ungene starter. Men ikke mange dagene igjen til de har fri, noe de ser fram til alle sammen. Martin begynner nå på ungdomskolen, Elisabeth på videregående og Camille har planer om å flytte ut ut til høsten :shock: Hva skjedde med disse småunga som lekte på gulvet her :?:

Flere beboere i kroken for tiden. Bruno er veldig interessert i disse, får håpe han ikke tar helt av slik at han blir ei nålepute ;-)

Se på den nusselige foten  :lol:

I dag skal vi bort å spise middag, skal bli skikkelig godt å slippe det styret en dag :mrgreen: